למצפה רמון 9.4.18

למצפה רמון 9.4.18
קבעתי עם הבן במצפה רמון בשעה 15:30. יצאתי לדרך מחולון ב 06:45. למה כל כך מוקדם - שאלה אשתי? עניתי שיש לי פגישה עם יעל. כנראה שזה הספיק לה...
עצרתי את הרכב על כביש 40, דרומית לטללים, מולי הר טרשים קירח,
טיפסתי. אין דרך מסומנת, אפילו לא שביל עיזים. האדמה חולית, ממנה צצים סלעים, חלקם מחוברים עמוק לאדמה, חלקם לא, חלקם אבני דרדרת.
אני אוהב את הנוף המדברי






עורב חום עורף ומספר דורסים באו לבקר. נשארתי עימם מעט וירדתי, נהנה מתצורות הסלע ומעט הפריחה
קבר דוד ופולה בן גוריון. נכון, הוא לא היה מושלם, אך לו אנו חבים את חיינו בארץ ישראל, כל אחד ואחת. רחבת הקבר על נוף נחל צין, בואך עין עבדת - אחד המקומות האהובים עלי.


 ואל המצפור על עין עבדת. מכיוון שהמסלול חד כיווני ואין רכב שיחזיר אותי, והר אחד כבר טיפסתי, ויש לי פגישה, המשכתי למצפור העליון על עין עבדת והנקיק של עין מעריף ברכב. המראות מחזירים אותי באחת לגיל טרום צבא, כאן הייתי אוכל את ארוחת הבוקר עם יעלים, השיטפון הראשון שחוויתי ושחיתי לאור ירח עד קרוב מאוד למדרשה, נקודת הסיום של כל ניווט שעשיתי. מהמדרשה חזרתי הבייתה באוטובוסים עם שני ארגזי תחמושת ענקיים, מלאים מאובנים, אשר עיטרו את משרדי בצבא ושימשו מוקד עליה לרגל לחיילים רבים שראו לראשונה מהו מאובן. אבל ברגע זה - ניתן ליהנות מהנוף.


מכאן למצפה רמון. נפגשנו קצת יותר מוקדם, ומיד לתצפית על המכתש.
 ולפגישה עם יעל, שלפני רגע אמה ירדה אליה בקלילות מצוק תלול של מעל 3 מטר עד למדרגת הסלע (מתחתיו מצוק של עשרות מטרים נוספים עד קרקעית המכתש).
מה שאני מנסה לומר: אם החלטתם לנסוע לאילת דרך מכתש רמון, או שהחלטתם לנפוש במלון בראשית, תכוונו עצמכם לפארק לפיסול מדברי שנמצא ממש על שפת המכתש, ולכו לאורך המצוק כמה שיבוא לכם. הנאה צרופה. שווה להגיע לכאן סתם כך.
תכל'ס: הבן שותף לארגון פרוייקט שירת המונים אשר יוקרן כחלק מחגיגות יום העצמאות ה 70 של המדינה במצפה רמון. הפרוייקט מדהים, הפגיש אותי עם אנשים רבים ויפים, כל אחד ואחת בדרכו ובדרכה, שהשירה מפיחה בהם שמחת חיים בעוצמות של הרבה מעבר ליום יום. שאפו, סח'תיין, אין מילים בפי לתאר את העוצמות, את התחושות. סיימנו, איך לא, במסיבת שירה על שפת המכתש



Comments

Popular posts from this blog

רומניה בעקבות התכנון

תכנון טיול לחיפה